Здравейте, форумчани! Имам интересна тема, която бих искал да споделя с вас и да чуя вашите мнения. Открих статия относно новата инициатива на Mercedes-Benz за предлагане на ъпгрейд на мощността на електрическите си автомобили срещу месечна такса. Идеята е, че в зависимост от това колко пари плащате, ще получавате допълнителни конски сили за вашия автомобил.
Според статията, която може да намерите тук, Mercedes-Benz вече предлага различни опции на абонамент. Например, ако плащате 60 долара на месец, ще получавате допълнителни 60 конски сили, докато за 90 долара ще ви дадат 80 конски сили. Увеличаването на мощността става чрез обновление на софтуера, което се извършва онлайн чрез e-магазина Mercedes Me.
Освен това, има и варианти за годишно абонамент или доживотна покупка. Например, седанът EQE 350 може да бъде ъпгрейднат до 348 конски сили (от заводските 288) срещу еднократно плащане на 1950 долара.
Статията споменава и други платени допълнителни услуги като премиум навигация, автоматично уведомяване при щета или опит за кражба и специален режим, при който колата е с намалена мощност и не показва лични данни, докато я кара трето лице (например - на автомивка).
Тази идея на Mercedes-Benz за предлагане на ъпгрейд срещу абонамент е част от една по-голяма тенденция в автомобилната индустрия, където производителите въвеждат софтуерни платформи, които позволяват внедряване на разнообразни допълнителни функционалности.
Tesla, например, предлага допълнителна помощ за водача, а BMW има собствена система, при която подгревът на седалките се предлага с месечна такса. Източници предполагат, че GM, Stellantis и Mercedes-Benz очакват да печелят между 1 и 25 милиарда долара от софтуерните ъпгрейди през следващите години.
Въпреки това, някои експерти предупреждават, че тази нова практика може да бъде възприета като измама от страна на потребителите. Alistair Weaver, главен редактор на Edmunds.com, споделя, че клиентите биха могли да си мислят: "Купих си колата и тя може Х, но за да мога да използвам тази функция, трябва да плащам отгоре".
От друга страна, Маркус Роосман, мениджър на дигиталните автомобилни услуги в Mercedes, обяснява, че ако за дадена функция има бутон в колата, то няма да се налага месечна такса. Това означава, че поне при тази марка няма да стигнем до етапа, при който при натискане на спирачката на екраните ще светва надпис "Моля, подновете своя абонамент".
Какво мислите за тази нова практика на Mercedes-Benz и другите автомобилни производители? Смятате ли, че е справедливо да се заплаща за допълнителни функционалности и мощност на автомобила, или това е начин да се измами потребителите? Бих искал да чуя вашите мнения и да започнем дискусия по темата.
